Bechterew Forum forum index Bechterew Forum
Bechterew Forum

HomeHome      ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   KalenderKalender   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Humira bijwerkingen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Bechterew Forum forum index -> Medicatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
veerle
Lid

Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Wo 19 Nov, 2008 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken zware verkoudheid, zaterdag humira gezet en vanaf zondag meer pijn en terug meer stijf terwijl ik ervoor me goed voelde...heeft iemand dit ook al ondervonden dat het na een verkoudheid minder effect heeft of moet ik het gewoon als een dipje zien?

greetz,
Veerle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
cha
Lid

Leeftijd: 30

BerichtGeplaatst: Ma 24 Nov, 2008 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Hier even een vraagje van mij over eventuele bijwerkingen.
Kan deze overigens niet echt lezen in de bijsluiter en zal het volgende week aan mijn reumatologe vragen.

Maar hier komt t, ik heb last van opvliegers !!!!! Embarassed
Zo denk ik dat het voelt althans Embarassed .
Als ik bezig ben, en dan vooral in de week voordat ik ga menstrueren en tijden en dan ook nog erna.
Heel vaak in die periode heb ik ze ook snachts.

Mn gezicht en borst zweet en mijn onderbenen Shocked .
O O O O, wat is dit nu weer, ik zal toch niet met een of andere vervroegde overgang bezig zijn ofzo ??
Zou dit door HUMIRA kunnen komen ?

Heeft iemand, wie dan ook, hier ook last van ???

Liefs van desperate Chantal Confused

Jarsie
Lid

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Ma 24 Nov, 2008 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Chantal,

Ik heb ook een maand of 3 ongeveer last gehad van opvliegers. Mijn ma zei me toen ook, je bent in de overgang, haha. De dokter lachte hier om, nee natuurlijk niet, daar ben jij veel te jong voor ! Oef !!
Uiteindelijk is het vanzelf weer overgegaan zonder ooit te weten hoe dat kwam. Was wel net voor en tijdens een opstoot dat ik het had. Meer kan ik je er ook niet over vertellen. En Humira gebruik ik ook niet.
Weet wel dat het een vervelend iets is en ben blij dat ik ervan af ben. Hoop voor jou ook dat dit vlug overgaat.

Groetjes Peggy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Gerdien
Lid

Leeftijd: 26

BerichtGeplaatst: Di 25 Nov, 2008 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Chantal,

Ook ik heb in de actieve periodes last van veel zweten, opgezet zijn en vooral aanvoelen. Maar het overdreven zweten wat jij omschrijft heb ik niet. Ik zou dit wel even aangeven bij je reumatoloog. Bel anders Hanneke of Adriane even hierover. Want voor een overgang ben je qua leeftijd te jong, maar je zou niet de eerste zijn.
Hopenlijk gaat het snel weer over! Maar wees wel alert!

Liefs Gerdien

justme84
Lid

Leeftijd: 25

BerichtGeplaatst: Vr 12 Dec, 2008 00:19    Onderwerp: Reageer met quote

hallo

ik heb nu 4 injecties humira achter de rug. Na de 1e injectie voelde ik me super! pijn was gewoon echt verdwenen.
na de tweede injectie zat ik opeens helemaal onder de uitslag. meteen naar het ziekenhuis en heb een pilletje gekregen die de allergie zou moeten onderdrukken. Gelukkig hielp het. Kan nu wel gewoon doorgaan met humira, maar laatste tijd toch wel weer meer klachten, terwijl ik me toen na de 1e spuit zo goed voelde.
Slik nu weer naproxen en paracetemol met codeine erbij...
en ook mijn eerste griep nu te pakken Sad
groetjes justme84
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roeljet
Lid

Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Ma 15 Dec, 2008 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Wat vervelend als je dan last hebt van de bijwerkingen. Zo te zien is dat echt per persoon verschillend hoe je lijf daar op reageert.
Ik hoop in het nieuwe jaar eindelijk te kunnen beginnen met Humira. De aanvraag was in eerste instantie afgekeurd, omdat ze de aanvraag van de reumatoloog niet goed gelezen hadden. Ik kan nl. geen tweede NSAID gebruiken, aangezien mijn maag daar kleine bloedingen van krijgt. Maar dat hadden ze blijkbaar over het hoofd gezien. Voor mij flink balen! Ik moet het voorlopig nog effe 'uitzitten' met 1x per maand een kenacort injectie. Ik merk daar helemaal niets van, maar het werkt volgens de reumatoloog wel ontstekingsremmend voor mijn gewrichten. Dan gebeurt er in ieder geval iets! Ik hoop echt dat het met de aanvraag nu wel goed gaat, en dat Humira goed zijn werk gaat doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
leon
Lid

BerichtGeplaatst: Zo 29 Mrt, 2009 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het is nu 2009 en de Leon is nog steeds niet aan de TNF blokkers.....Niet per se omdat het nou zo goed gaat met de Leon.. Confused Maar gewoon omdat 'ie het simpelweg (nog) niet wil... Wink
Lid

BerichtGeplaatst: Di 14 Apr, 2009 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik nu al weer een aantal weken elke week humira. en ik moet zeggen het gaat echt goed sinds een week of 2!! Volgende week reumatoloog, dus ben benieuwd of de bezinking nu ook is gedaald.
Helaas merk ik toch echt wel dat mijn weerstand erg is gedaald.
laatst 2 keer achter elkaar verkouden, en nu zit in aan zo'n pufding en codeïne fosfaat tabletjes tegen een vervelende hoest Sad
gelijk maar naar de huisarts geweest. Geen koorts, dus mag wel gewoon doorgaan met Humira , mits de klachten voor vrijdag zijn geminderd..
Maar ja, ik neem dit er maar voor lief bij, hoe dubbel dat ook kan klinken, maar een jaar geleden kon ik net de straat uit lopen, en dan zakte ik al in elkaar van de pijn. Nu fiets ik elke dag een uur, kan weer lekker winkelen, genieten van vrienden, genieten van mijn ventje enz enz. Hopen dat deze goede periode nog even voort zal zetten Very Happy
Naar boven
Kiro
Moderator

Leeftijd: 53

BerichtGeplaatst: Wo 15 Apr, 2009 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wat fijn voor je!
Ik heb net weer een week niet mogen spuiten omdat alle holtes weer dicht zaten. Vreselijk vind ik het om niet te spuiten (ben net een junk Very Happy ) omdat dan zowel mijn gewrichten als darmen na anderhalve week weer ontzettend opspelen.
Hoop met je mee dat de humira het goed blijft doen (bij mij nu al weer anderhalf jaar met een dosering van 1 maal per week).
Groet Kiro
Naar boven
justme84
Lid

BerichtGeplaatst: Wo 15 Apr, 2009 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben nu echt voor de 3de keer verkouden binnen 2 maanden!! is dit normaal? mischien iemand tips? want mijn weerstand is dus duidelijk nul komma nul Mad
en zijn er ook mensen die ook zo vaak verkouden zijn of iets anders hebben van de bijwerkingen?

liefs justme84
Naar boven
helena-88
Lid

BerichtGeplaatst: Zo 10 Mei, 2009 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik nu ongeveer 3 maanden humira.. en ik moet zeggen dat ik me er niet bepaald beter ben bij gaan voelen. Ben vaker verkoude dan voorheen, en heb ook al keelonsteking gehad, terwijl ik dat nog nooit eerder heb gehad.. voor mij is humira het toch niet, denk ik,, Maar heb vele malen gehoord dat het bij andere mensen met Bechterew wel werkt.. Het is maar zo, als je het niet probeert, weet je ook niet of het wel of niet werkt..
Naar boven
Cabogirl
Lid

Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Zo 10 Mei, 2009 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Wat vervelend dat jullie zoveel bijwerkingen hebben.
Helena, keelontsteking lijkt me ook geen pretje...
Ik wens jullie beiden veel sterkte!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Ireth1990
Lid

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mrt, 2010 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga binnenkort ook beginnen met Humira, natuurlijk een rot keuze om te maken, maar op dit moment ervaar ik dat ik gewoon te veel in moet leveren, alleen maar door een paar stomme ontstekingen.

Totdat ik dit forum las verwachtte ik een soort wondermiddel, die er weer voor gaat zorgen dat ik mijn (studenten)leven kan voortzetten zoals ik gewend was. Maar nu ik dit heb gelezen heb ik misschien gewoon te hoge verwachtingen. Toch wel een eye-opener dus. Wordt maar afwachten!

Ik wens jullie allemaal veel sterkte!
Naar boven
Kiro
Moderator

BerichtGeplaatst: Za 06 Mrt, 2010 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wens jou ook sterkte en hopen dat de humira je gaat helpen!
Groet, Kiro
Naar boven
mireille
Lid

Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt, 2010 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Cabogirl schreef:
Wat vervelend dat jullie zoveel bijwerkingen hebben.
Helena, keelontsteking lijkt me ook geen pretje...
Ik wens jullie beiden veel sterkte!
het is even geleden maar wat gebruik je nu gr mireille
leon
Lid

BerichtGeplaatst: Zo 04 Apr, 2010 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wist niet dat mijn topicje zo'n topper zou worden....dik 12.000 kijkerdjes. Dat betekent dat het thema 'leeft'.. Confused Very Happy

In mei volgende afspraak met reumatologe. In maart begon ze er weer over...De Leon heeft het lang uitgesteld maar nu.......de weegschaal begint te veel uit te slaan naar de negatieve kant. (lees: 24/7 pijn... Confused). Heeft de assistente toch maar folders meegegeven, ook al wist de Leon al het e.e.a.. Folders van Remicade en Humira. Remicade 'spreekt de Leon minder aan'.

Toch....blijft de Leon twijfels houden over dergelijke zo diep in je systeem ingrijpende medicatie... Confused

Cha? Hoest? Ben je nog hier? Very Happy
Naar boven
Kiro
Moderator

BerichtGeplaatst: Ma 05 Apr, 2010 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zo zie je maar Leon. De "eeuwigheidswaarden" van het starten van een topic. Ben benieuwd welke keuze je nu gaat maken.
Te veel pijn is ook erg ingrijpend voor het systeem, dus veel wijsheid gewenst!
Kiro
Naar boven
leon
Lid

BerichtGeplaatst: Di 15 Jun, 2010 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

Das waar Kiro. Very Happy

Yep, de boel is in gang gezet. Vandaag Mantoux prik gezet. ECG-filmpje gemaakt. Hart- en longfoto gemaakt en Rolling Eyes - voor de verandering - weer es bloedgeprikt.Confused
De afspraak met de reuma consulente is ook gemaakt.....

Tja kijkbuiskinderen, de Leon weet dat 'ie niet zo trouw is met hier komen maar laat 'ie het nog weten..

Laterz! Very Happy
Naar boven
Kiro
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo 16 Jun, 2010 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

En dat de humira maar mag gaan werken Leon!
Naar boven
cha
Lid

Leeftijd: 30

BerichtGeplaatst: Do 17 Jun, 2010 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Leon !!!!!

Ja ja, ik kom ook af en toe nog even kijken.
Ik zou zeggen.....doe het maar gewoon.
Het lijkt heel ingrijpend maar in de praktijk heb ik ervaren dat je daar niet zo veel van merkt.

Wel gaat het met mij veel beter sinds ik ben overgestapt op Enbrel.
Ik heb Humira bijna een jaar gebruikt, naast dat het weinig hielp, viel mijn haar er enorm van uit en was ik vreselijk moe, nog erger als normaal dus. Shocked
Dat ging dus even niet werken he Wink

Nu gebruik ik sinds oktober ENBREL want de fotos lieten verbening in de bovenrug en nek zien en onderrug was een beetje ingezakt, wervels ware wat vierkanter, echt vreselijke foto's, ik had ze eigenlijk niet willen zien, maar ja, ben ook altijd wel nieuwsgierig naar hoe het er vanbinnen uitziet zeg maar.
Nou, dat was duidelijk niet goed voor een 30 jarige Think

Dus als de ............. aan de Enbrel gegaan en dat is gaan helpen na 3 maanden en nu voel ik me een stuk beter.
Kijk, de reumatoloog heeft aangegeven dat als je al schade en vergroeiing hebt, (zoals velen hier) dan is die pijn daarvan niet op te lossen met Enbrel.
Daar zijn de pijnstillers dus voor.
Maar de Enbrel / Humira zorgt er dus wel voor dat de ontstekingen niet erger worden en dus ook geen verdere vergroeiingen meer.
Maar goed dit weet jij natuurlijk ook wss allemaal al.
Remicade ben ik ook helemaal geen fan van maar als het moet dan moet het.

Dus hel jezelf zou ik zeggen en ga je beter voelen, hetzij met Humira, Enbrel of een ander tnf remmer.

Sterkte en succes,

Liefs Chantal

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Bechterew Forum forum index -> Medicatie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: